Rok vydání: 2011
Počet stran: 188
Rozměry: 14,8 × 21 cm
Vazba: brožovaná
ISBN: 978-80-210-5639-8
DOI: 
10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011

Umění a nová média

Martin Flašar, Jana Horáková, Petr Macek a kol.

Název publikace Umění a nová média vymezuje pole zájmu autorského kolektivu, ale také taktiky pohybu tímto polem. Slovní spojení umění a nová média poukazuje k výzkumu vzájemných vlivů, referencí a fúzí umělecké kreativity a techniky, především informačních a komunikačních aparátů (od rozhlasu, přes první počítačovou grafiku, po virtuální světy a světovou počítačovou síť), jak se rozvíjel a proměňoval v průběhu 20. a začátku 21. století. Pozornost je věnována zejména těm momentům, kdy jednotlivá média byla „nová” a v jejich recepci se zvlášť zřetelně odrážely naděje a obavy, které byly do nich promítány.

Předkládaná kolektivní monografie završuje práci řešitelského týmu Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity na výzkumu funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla, který byl umožněn díky grantové podpoře Centra základního výzkumu AMU&MU.

Autoři: Barbara Büscher, Markéta Dvořáková, Martin Flašar, Jana Horáková, Jozef Kelemen, Vojtěch Kolář, Jakub Macek, Petr Macek, Ivo Medek, Viktor Pantůček, Tomáš Ruller, Lubomír Spurný, Miloš Štědroň, Jaroslav Švelch

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.